Novinky Obrázky Umelá inteligencia

Prichádza revolúcia v produktovej fotografii vďaka umelej inteligencii

AI pre nabytkarov

Nábytkári môžu ušetriť vďaka generatívnej umelej inteligencii. Nemusia viac pri fotografovaní výrobkov absolvovať náročný presun a aranžovanie produktov.

Francúzsky startup Presti prišiel s riešením, ktoré využíva silu generatívnej umelej inteligencie (AI) na zefektívnenie fotografovania produktov v nábytkárskom priemysle. Snímky vytvorené touto technológiou sú pravé, realistické a esteticky príťažlivé, odpadá však tradičná logistika okolo náročného presunu nábytku do prostredia vybraného na fotenie. Nábytkárske firmy tak môžu získať atraktívnu prezentáciu svojich produktov s minimálnym úsilím.

Revolúcia v produktovej fotografii

Jednoducho povedané, nábytkári môžu svoje výrobky nafotiť priamo tam, kde ich vyrobia, a o zvyšok sa postará umelá inteligencia. Keďže už nejaký čas sledujeme, aké sú dnes jej možnosti pri tvorbe nielen obrázkov, ale aj videí, nie je zrejme prekvapujúce, že sa týmto spôsobom dá zmeniť pozadie výrobkov. Až také jednoduché to však nie je.

Spoločnosť Presti sprvoti postavila svoje riešenie na verzii vanilla modelu Stable Diffusion XL. To však nebolo vôbec ideálne – nábytok na obrázkoch bol deformovaný, mal nohy navyše a podobne. Takisto nebolo jednoduché zladiť orientáciu produktu napríklad so stenami.

Preto museli tento model prostredníctvom hlbokého učenia vytrénovať na množstve mimoriadne kvalitných fotografií. Pri tomto úsilí neskončili len pri generovaní pozadia. Nábytkári tak môžu k svojim výrobkom pridať aj príslušenstvo. Ak napríklad prezentujú novú pohovku, môžu k nej pridať aj vankúšiky. Vytrénovaný model dnes dokáže správne umiestniť aj tiene, ktoré tieto vankúšiky vrhajú.

Firma momentálne pracuje na tom, aby sa raz nafotený model dal prostredníctvom AI prezentovať hneď vo viacerých farbách či povrchových úpravách.

Tu vidíme príklad, aké pekné a realistické prostredie vie umelá inteligencia k výrobku vygenerovať. Vľavo je samotný produkt. Vpravo už aj s prostredím, ktoré pôsobí realisticky a vytvorila ho umelá inteligencia.

AI dotvara prostredie

Zdroj: Presti

Výhody pre firmy

Pre nábytkárske firmy prináša toto riešenie spoločnosti Presti niekoľko veľkých výhod:

  • Úspora času a nákladov: Aj keď pri prezeraní katalógu na to asi málokto myslí, tradičná tvorba fotografií v reálnom prostredí si vyžaduje náročnú logistiku. Produkty je potrebné previezť, okrem fotenia treba zaplatiť aj priestory a celý proces je náročný na organizáciu. Pri množstve výrobkov v katalógoch môže ísť o státisícové náklady. Vďaka použitiu AI tento proces odpadá.
  • Flexibilita: Okrem flexibilnejšej organizácie fotenia je veľkou výhodou aj možnosť rýchlo a jednoducho generovať rôzne varianty a úpravy produktových fotografií.
  • Konzistentná kvalita: AI dokáže zabezpečiť vysokú úroveň detailov a konzistentnú kvalitu naprieč všetkými obrázkami.

Na druhú stranu, profesionálnych fotografov asi táto novinka príliš nepoteší. Platí však zrejme to, čo pri všetkých novinkách a vynálezoch: treba hľadať nové príležitosti, nie zameriavať sa na potenciálne straty. Umelá inteligencia prináša mnoho nových možností aj pre fotografov a je na každej profesii, ako dokáže využiť výhody nových vymožeností vo svoj prospech.

A prečo práve nábytkári? Spoločnosť Presti chcela pôvodne urobiť univerzálnejšie riešenie. Jeho tvorba si však vyžadovala náročné ladenie a firma si uvedomila, že práve v nábytkárskom priemysle sú náklady a ťažkosti spojené s fotením také veľké, že sa táto investícia naozaj vyplatí. To nevylučuje, že v budúcnosti môžu byť k dispozícii riešenia aj pre iné odvetvia.

Zdroj: TechCrunch