Chatboti Novinky Umelá inteligencia

OpenAI predstavil SearchGPT – Konkurencia pre vyhľadávač Google?

SearchGPT

Spoločnosť OpenAI posúva hranice vyhľadávania na nový level s novým nástrojom SearchGPT, ktorý bol oznámený tento štvrtok, hoci sa o ňom šepkalo už niekoľko mesiacov. Na rozdiel od tradičných vyhľadávačov, SearchGPT nielenže nájde relevantné stránky, ale aj inteligentne organizuje a zhrňuje informácie.

Jedným z príkladov od OpenAI je, ako vyhľadávač sumarizuje informácie o hudobných festivaloch a zároveň poskytuje krátke opisy podujatí s odkazmi na ich oficiálne stránky.

V inom príklade vysvetľuje, kedy sadiť paradajky, pričom rozoberá rôzne odrody vhodné pre lokálne podmienky. Po zobrazení výsledkov môže používateľ položiť doplňujúce otázky alebo kliknutím na bočný panel otvoriť ďalšie relevantné odkazy.

OpenAI navyše kooperuje s renomovanými spravodajskými médiami, ako sú The Wall Street Journal a Vox Media, pri tvorbe výsledkov vyhľadávania. Táto spolupráca umožňuje vydavateľom mať kontrolu nad tým, ako sa ich obsah zobrazuje vo vyhľadávaní, a rozhodnúť sa, či chcú, aby ich obsah bol použitý na trénovanie modelu.

Tento krok je reakciou na nedávnu kritiku podobných nástrojov, ako je Perplexity AI, a zdôrazňuje záväzok OpenAI k transparentnosti a rešpektovaniu autorských práv.

Zatiaľ len na testovanie

Nový vyhľadávač SearchGPT, poháňaný výkonnou rodinou modelov GPT-4, bude na úvod sprístupnený v obmedzenej beta verzii pre 10 000 testovacích používateľov, informovala hovorkyňa OpenAI Kayla Woodová.

Zároveň sa na sociálnych sieťach objavili prvé recenzie, ktoré naznačujú, že výsledky vyhľadávania nie sú úplne bezchybné.

„Na prvý pohľad SearchGPT môžete používať podobne ako ChatGPT. Treba brať do úvahy, že ide len o prototyp, každopádne nevidím zatiaľ dôvod, prečo by ľudia prešli z Googlu na vyhľadávač od OpenAI,” opísal svoj zážitok so SearchGPT užívateľ platformy X a zakladateľ NPDigital Neil Patel.

„V konečnej fáze by mala byť služba úplne bezplatná, avšak, keďže v súčasnosti neobsahuje žiadne reklamy, OpenAI bude musieť v blízkej budúcnosti zvážiť možnosti monetizácie tejto inovatívnej technológie,” skonštatoval pre portál TheVerge Kylie Robison.

Zdroje: theverge