Novinky Obrázky Umelá inteligencia

Veľký deal vo svete AI: Leonardo.AI sa stane súčasťou Canva

Canva oznámila akvizíciu Leonardo.ai

Canva oznámila cieľ akvirovať austrálsky startup Leonardo.ai Tento krok môže posilniť jej konkurencieschopnosť voči spoločnosti Adobe a umožní jej ponúknuť inovatívne riešenia pre kreatívnych profesionálov.

Obľúbený nástroj na tvorbu grafických dizajnov Canva bude opäť bohatší o nové možnosti. Spoločnosť oznámila, že do svojho portfólia plánuje pridať austrálsky startup Leonardo.ai. Používatelia populárneho nástroja Canva tak skrz Leonardo.AI získajú prístup ku generátorom obrázkov a videí z textových zadaní (promptov).

Prístup k inovatívnej technológii

Canva už pred nejakým časom podnikla kroky na diverzifikáciu možností svojej platformy, keď napríklad v marci tohto roku získala platformu Affinity zameranú na tvorbu kreatívnych dizajnov. Leonardo.ai do nej zas vnesie väčšiu silu modelov umelej inteligencie.

Canva neplánuje platformu Leonardo.ai pohltiť. Tá má pokračovať vo svojom vývoji a naďalej bude existovať ako samostatný produkt, čím si zachová svoju identitu.

Canva však túto platformu integruje do svojich produktov Magic Studio, čím chce zvýšiť ich funkčnosť a atraktivitu. Inak povedané funkcie Leonardo.AI budú dostupné aj cez Canvu.

Diverzifikácia a konkurencia

Canva v oblasti svojho pôsobenia konkuruje predovšetkým gigantovi s dlhoročnou tradíciou – spoločnosti Adobe.

Kým akvizíciou platformy Affinity posilnila Canva svoju pozíciu voči produktom, ako sú Adobe Illustrator, Photoshop či InDesign, Leonardo.ai má zvýšiť jej konkurencieschopnosť voči modelom umelej inteligencie Adobe Firefly.

Canva pritom len nedávno dostala konkurenciu v podobe aplikácie Microsoft Designer, ktorú počítačový gigant sprístupnil bezplatne pre mobilné zariadenia.

Zároveň musí Canva postupovať opatrne, aby sa vyhla kritike, ktorú dostala spoločnosť Adobe za svoje politiky v oblasti využívania dát na tréning AI modelov. V takom prípade môže Canva touto akvizíciou posilniť svoju pozíciu na trhu a získať dôveru kreatívnych profesionálov, ktorí hľadajú efektívne a etické nástroje na prácu.

Zdroj: The Verge