Novinky Videá

Coca-Cola čelí kritike. Jej nová AI reklama namiesto nadšenia vyvolala sklamanie

Coca Cola AI reklama

Coca-Cola, známa svojimi ikonickými vianočnými reklamami, tento rok prekvapila novým experimentom.

Vianočná reklama generovaná umelou inteligenciou (AI), ktorá čerpá inšpiráciu zo slávneho videa „Holidays Are Coming“ z roku 1995, vyvolala na internete ostré diskusie. Napriek tomu, že nové spracovanie verne kopíruje nostalgické zábery, mnohí kritici upozorňujú na absenciu ľudského dotyku a autentickosti.

Podľa magazínu Forbes je výsledné video dielom spolupráce troch AI štúdií — Secret Level, Silverside AI a Wild Card — pričom boli použité štyri rôzne generatívne modely umelej inteligencie.

„Coca-Cola už desaťročia prináša nezabudnuteľné vianočné kampane. Neustále hľadáme nové spôsoby, ako zaujať našich spotrebiteľov. Tento rok sme spojili ľudskú kreativitu s potenciálom umelej inteligencie, aby sme ponúkli nový pohľad na sviatky,“ uviedol hovorca spoločnosti vo svojom vyhlásení.

Tweet: Spoločnosť Coca-Cola a jej reklama Holidays Are Coming

 

Zlá reklama, dobrý marketing

Coca-Cola nie je v experimentovaní s AI nováčikom. Už v marci 2023 predstavila reklamu „Masterpiece,“ ktorá bola jedným z prvých projektov generovaných AI. Táto kreatívna kampaň oživila obrazy a sochy v umeleckom múzeu, ktoré si navzájom podávali ikonickú fľašu Coca-Coly.

Napriek inovatívnemu prístupu však najnovšia reklama čelí vlne kritiky. Diváci si všimli niekoľko vizuálnych chýb, ktoré narušujú celkový dojem.

Medzi najviac diskutované nedostatky patrí nevysvetliteľné kĺzanie kolies nákladiakov v úvodnej scéne či disproporčne veľké postavy okoloidúcich. Tieto prvky pôsobia rušivo a znižujú kvalitu reklamy.

Tweet: Spoločnosť Coca-Cola a jej reklama Masterpiece 

Niektorí odborníci z oblasti filmu a televízie označujú tento prístup za nehospodárny. Ako upozornil jeden z komentátorov, používanie energeticky náročných AI technológií na generovanie veľkého množstva záberov, z ktorých sa následne vyberajú a upravujú tie najlepšie, je neefektívne a zbytočne nákladné.

„Mnohí filmoví profesionáli vnímajú tento experiment ako pokus o zlacnenie ich práce a odmietajú používanie AI v kreatívnom priemysle,” dodáva magazín Forbes.

Zdroje: Forbes