Coca-Cola čelí kritike. Jej nová AI reklama namiesto nadšenia vyvolala sklamanie
Coca-Cola, známa svojimi ikonickými vianočnými reklamami, tento rok prekvapila novým experimentom.
Vianočná reklama generovaná umelou inteligenciou (AI), ktorá čerpá inšpiráciu zo slávneho videa „Holidays Are Coming“ z roku 1995, vyvolala na internete ostré diskusie. Napriek tomu, že nové spracovanie verne kopíruje nostalgické zábery, mnohí kritici upozorňujú na absenciu ľudského dotyku a autentickosti.
Podľa magazínu Forbes je výsledné video dielom spolupráce troch AI štúdií — Secret Level, Silverside AI a Wild Card — pričom boli použité štyri rôzne generatívne modely umelej inteligencie.
„Coca-Cola už desaťročia prináša nezabudnuteľné vianočné kampane. Neustále hľadáme nové spôsoby, ako zaujať našich spotrebiteľov. Tento rok sme spojili ľudskú kreativitu s potenciálom umelej inteligencie, aby sme ponúkli nový pohľad na sviatky,“ uviedol hovorca spoločnosti vo svojom vyhlásení.
Tweet: Spoločnosť Coca-Cola a jej reklama Holidays Are Coming
Coca-Cola has released an AI-generated video ad "Holiday is Coming" but is facing a lot of backlash. The ad was meant to pay homage to a classic 1995 Coca-Cola commercial
On YouTube some say it's soulless, others say they should have paid artistspic.twitter.com/FrQXfeDIPK
— Egline Samoei (@Egline_Samoei) November 19, 2024
Zlá reklama, dobrý marketing
Coca-Cola nie je v experimentovaní s AI nováčikom. Už v marci 2023 predstavila reklamu „Masterpiece,“ ktorá bola jedným z prvých projektov generovaných AI. Táto kreatívna kampaň oživila obrazy a sochy v umeleckom múzeu, ktoré si navzájom podávali ikonickú fľašu Coca-Coly.
Napriek inovatívnemu prístupu však najnovšia reklama čelí vlne kritiky. Diváci si všimli niekoľko vizuálnych chýb, ktoré narušujú celkový dojem.
Medzi najviac diskutované nedostatky patrí nevysvetliteľné kĺzanie kolies nákladiakov v úvodnej scéne či disproporčne veľké postavy okoloidúcich. Tieto prvky pôsobia rušivo a znižujú kvalitu reklamy.
Tweet: Spoločnosť Coca-Cola a jej reklama Masterpiece
2023's ultimate video ⚡️
Coca-Cola® Masterpiece by @ETCVFX pic.twitter.com/UCRDLp2iJ9
— Motionimo (@motionimo) December 4, 2023
Niektorí odborníci z oblasti filmu a televízie označujú tento prístup za nehospodárny. Ako upozornil jeden z komentátorov, používanie energeticky náročných AI technológií na generovanie veľkého množstva záberov, z ktorých sa následne vyberajú a upravujú tie najlepšie, je neefektívne a zbytočne nákladné.
„Mnohí filmoví profesionáli vnímajú tento experiment ako pokus o zlacnenie ich práce a odmietajú používanie AI v kreatívnom priemysle,” dodáva magazín Forbes.
Zdroje: Forbes