Popularita Deepfake prudko rastie. Dopyt je aj po firmách, ktoré ich odhaľujú
Rýchly pokrok v oblasti umelej inteligencie (AI) spôsobil dramatický nárast popularity deepfake videí. Podľa spoločnosti Sumsub sa ich globálny počet od roku 2023 do roku 2024 zvýšil o 245%.
K nárastu deepfake videí čiastočne prispeli prebiehajúce volebné cykly, kde deepfaky predstavujú vážnu hrozbu pre šírenie dezinformácií a manipuláciu voličov.
Nedávny prieskum spoločnosti Business.com navyše odhalil, že až 10% firiem sa stretlo s podvodmi zahŕňajúcimi deepfakes, ako je napríklad klonovanie hlasov za účelom oklamania obetí.
To prinieslo prospech firmám, ktoré vytvárajú nástroje na boj proti deepfakeom. Napríklad Pindrop nedávno získal investíciu vo výške 100 miliónov dolárov od Hercules Capital na vývoj súvisiacich produktov a expanziu do nových odvetví, ako sú zdravotníctvo, maloobchod, médiá či cestovný ruch.
We’re excited to announce new funding to drive our innovation in voice security and deepfake detection. With a 96.4% accuracy rate in detecting deepfakes, we're committed to staying ahead of rising threats. https://t.co/XAOQskH9mE#Pindrop #VoiceSecurity #Innovation #FundingNews pic.twitter.com/SrvlTn5HQn
— Pindrop (@pindrop) July 17, 2024
Firma založená v roku 2011 bývalým zamestnancom Google celkovo od svojho vzniku, vďaka venture fondom, získala už viac ako 230 miliónov dolárov.
Spoločnosť sa pritom špecializuje na detekciu deepfakov v call centrách pomocou viacfaktorovej autentifikácie pre odvetvia ako bankovníctvo a financie. Ich technológie, ktoré sú trénované na viac ako 20 miliónoch hlasových vzoriek, dokážu identifikovať volajúcich s vysokou presnosťou.
Okrem toho sa zameriavajú na riešenie zaujatostí v detekčných modeloch, pričom využívajú akustické a spektrotemporálne znaky na rozdiel od výslovnosti alebo jazyka ako takého. „S nástupom generatívnej umelej inteligencie zaznamenávame masívny dopyt po našich riešeniach na celom svete,” tvrdí generálny riaditeľ Pindrop Vijay Balasubramaniyan.
Zdroje: techcrunch